Door onze jarenlange ervaring in finance management hebben we heel wat verschillende bedrijfssoftware voorbij zien komen. Navision, SAP, Oracle, Adsolut, Briljant, Bob Software, Dbfact, ... allemaal zijn ze de revue wel eens gepasseerd.
Maar pas bij de kennismaking van Odoo, zijn we voor het eerst enthousiast geworden over een software.
Waar andere pakketten de gewoonte hebben om iets héél eenvoudigs geweldig moeilijk te maken is het bij Odoo veeleer het omgekeerde. Als er één opmerking is die bij gebruikers stevast terugkomt dan is het wel dat Odoo zeer gebruiksvriendelijk is. Door de verschillende modules is het programma verder enorm veelzijdig. Voeg daarbij dan nog eens het concept van "open source" en je hebt een software die je volledig op maat kan programmeren.
"Waarom dan een implementatietraject ?", hoor ik u denken. Wel toegegeven, u kan inderdaad zelf perfect aan de slag gaan met Odoo, zonder dat u daarvoor een specialist moet inhuren. Indien u een startende zelfstandige of kleine onderneming bent, dan is een implementatie wellicht niet of slechts beperkt noodzakelijk. Indien u tot deze categorie behoort, check dan zeker ook eens onze Odoo FREE Quickstart oplossing.
Maar feit is dat door de veelzijdigheid van Odoo ook de configuratie settings enorm uitgebreid zijn. Bovendien heeft iedere app zijn specifieke doel en kenmerken. U kan zich hier inderdaad zelf perfect doorheen worstelen, maar alles heeft natuurlijk te maken van hoeveel u van uw eigen kostbare tijd hierin wilt spenderen. Voor ons is Odoo alledaagse kost en zal het resultaat er veel sneller zijn.
Bijkomend is het zo dat bij grotere bedrijven en complexere dossiers we eigenlijk niet onmiddellijk aan een Odoo configuratie beginnen, maar eerst een grondige analyse doen van de bedrijfsprocessen. Deze analyse staat eigenlijk nagenoeg los van Odoo.
Bedrijfsprocessen zijn onontbeerlijk in de organisatie van de onderneming. Maar vaak zijn bedrijfsprocessen verouderd, omdat ze ontstaan zijn in het verleden en jaar na jaar meegenomen worden. Terwijl een onderneming evolueert, blijven bedrijfsprocessen vaak ongewijzigd. Ondernemers en werknemers hebben historisch immers een vertrouwde werkwijze gecreëerd en de gedachte van verandering schrikt af. Vaak gaat dit ten koste van de efficiëntie van de organisatie
Door eerst te spreken over uw bedrijf leren we uw bedrijf kennen. Vervolgens kunnen we dan samen bekijken hoe we Odoo op maat van uw bedrijf kunnen implementeren
Indien u nog overtuiging nodig heeft, bekijk dan zeker hieronder enkele van de projecten die we gerealiseerd hebben.
Een greep uit onze projecten
:
Geo Square
De Geo Square Groep bevat 15 ondernemingen welke allen diverse diensten leveren aan bedrijven op gebied van Geolocatie en Google apps
In opdracht van Dynapps NV hebben we dit project van a tot z geïmplementeerd.
Apps in Project











Puratos
Puratos is een Belgisch familiaal bedrijf dat internationaal actief is in de voedingsindustrie en ingrediënten levert aan bakkers, patissiers en chocolatiers
In opdracht van
Dynapps NV
hebben we voor de Afrikaanse tak van Puratos odoo accounting geïmplementeerd. Deze accounting wordt volgens het Angelsaksische model gevoerd.
Apps in Project






MaxxTools
Maxxtools is een online webwinkel die internationaal actief is.
Ze hebben een ruim assortiment van artikelen in de categoriën huis, sport, vrije tijd, speelgoed, tuin, dieren, gereedschap.
De uitdaging in dit project was het correct implementeren van Odoo Accounting mbt de internationale context van BTW bij e-commerce.
Apps in Project
Atrado
De Atrado groep betreft 3 ondernemingen die elk een specifieke dienstverlening leveren aan bedrijven.
Vertaalbureau Atrado is al meer dan 15 jaar uw betrouwbare partner voor vertaling én alle daarbij aansluitende diensten
HappyWebsites maakt responsieve websites aan een budgetvriendelijk tarief. Én zorgt ervoor dat alles altijd netjes up-to-date blijft.
Handshakers biedt sales service.
De setup betrof een multi-company omgeving waarbij we de 3 bedrijven opgezet hebben in 1 Odoo-Database
Apps in Project






Orthoshop
Bij OrthoShop zijn ze thuis in zorg én orthopedie.
In hun groot netwerk van lokale thuiszorgapotheken kan je steeds terecht voor een professionele service met een menselijke aanpak.
Naast een nieuwe software voor hun lokale verkooppunten, was het de wens van Orthoshop om ook over een webwinkel te beschikken om hun klanten te bedienen.
In opdracht van Dynapps NV hebben we dit project van a tot z geïmplementeerd.
Apps in Project









Joyn
Met zijn handige digitale klantenkaart, een gebruiksvriendelijk loyaltyplatform en aanvullende relatieversterkende diensten beschikt Joyn over dé loyaltyoplossing voor élke detailhandelaar, klein of groot.
Joyn wenste een nieuwe software voor zijn klanten- en abonnementenbeheer. Dankzij Odoo beschikken ze nu over veel mee mogelijkheden dan voorheen !
Apps in Project







Vinche & Koopmans
Vinche & Koopmans is een groothandelaar in tabaksproducten, die tevens over een webshop beschikt.
Ze leveren voornamelijk B2B, doch wensen hun B2C verkoop verder te maximaliseren.
Uitdaging in dit project was de complexiteit inzake accijnzen
Apps in Project









Newstairs
NEWstairs traprenovatie & -bekleding voorziet iedere trap snel en vakkundig van een 'NEW' jasje. Dit doen ze door het plaatsen van nieuwe overzettreden over de bestaande traptreden.
Newstairs is een Nederlandse onderneming die zowel op de Nederlandse als Belgische markt actief is.
In opdracht van
Dynapps NV
hebben we in dit project Odoo Accounting geïmplementeerd volgens Nederlands model, met vaste inrichting in België.
De facturatiestroom wordt alzo correct gestuurd richting Nederlandse of Belgische BTW-aangifte.
Apps in Project









Procom
Procom geeft eerlijke en integrale computerhulp aan bedrijven.
Hun dienstverlening wordt aan de klant aangerekend in abonnementsformules.
Procom is overgeschakeld van Adsolut naar Odoo, omdat de mogelijkheden van Odoo veel meer aansluiten bij hun groeittraject.
Apps in Project








Liv iT Events
Liv iT Events is een evenementenbureau die tevens zijn online ticketservice ook ter beschikking stelt van andere organisatoren of verenigingen.
Afhankelijk of het event zelf georganiseerd wordt of door een derde wordt georganiseerd worden de inkomsten van de ticketverkoop afgeleid naar respectievelijk de omzet van Liv iT Events of de derdenrekening voor uitbetaling aan de externe organisator
In de implementatie van het project zat de integratie met de online betaalprovider inbegrepen.
Apps in Project






