Klanten en leveranciers beheren

    In Viverio kan u eenvoudig uw klanten en leveranciers beheren via de app Contacten 
    Dit icoontje staat op je startscherm maar deze contacten zijn ook te bereiken via de app Boekhouding via de menu opties klanten en leveranciers.

     

      Odoo + afbeelding en tekst
      Odoo + afbeelding en tekst

      Relatiefiche

      Een klant of leverancier is binnen Viverio eigenlijk 1 relatie. 
      Deze relatie kan zowel klant als leverancier zijn.

      Automatische bedrijfsgegevens

      Indien uw klant een bedrijf is, dan zal Viverio in 95% van de gevallen automatisch de adresgegevens kunnen invullen aan de hand van de naam of het BTW-nummer.
      U begint gewoon de naam de typen, en de keuzelijst verschijnt waaruit u het correcte bedrijf kan kiezen

      Odoo + afbeelding en tekst

      Contact- en adresgegevens

      Naast de standaard contact- en adresgegevens kan een relatie ook nog bijkomende contact of adresgegevens hebben.  Deze kan u ingeven op het tabblad contacten & adressen

      Betalingscondities

      Op het tabblad Verkopen & Inkopen is het vooral van belang om de betalingscondities in te geven, zodat de betalings- en aanmaningsflow optimaal kan gebeuren

      Odoo + afbeelding en tekst

      Bankrekening

      Op het tabblad boekhouding kan je de bankrekeningnummer van je relatie invullen.  Deze wordt ook automatisch ingevuld, indien je klant betaald via de bank en deze verrichting correct wordt verwerkt in Viverio.
      Onder administratieve boekingen staat normaal gezien de debiteuren- en crediteurenrekening al correct ingevuld
      U of uw accountant kan een standaard omzet- en/of kostenrekening koppelen aan de relatie.  Deze rekening wordt automatisch voorgesteld wanneer een aan- of verkoopfactuur van deze relatie geboekt moet worden.

      Interne notities

      Op het tabblad interne notities tenslotte, kan u berichten ingeven die verschijnen voor de gebruiker wanneer er een verkooporder of factuur gemaakt wordt voor deze relatie

      Historiek van de communicatie

      Op de relatiefiche wordt ook de communicatie met de klant bijgehouden.  Elke mail die u naar uw klant stuurt, alsook de antwoorden die hij/zij erop terugstuurt, worden netjes gelogd.  Dit kan zijn op de relatie, zoals hieronder, of ook op het verkooporder of de verkoopfactuur, indien de communicatie daarop betrekking heeft. 

      Odoo + afbeelding en tekst

      Dubbele contacten

      Eventuele dubbele contacten kunnen eenvoudig worden samengevoegd

      Odoo + afbeelding en tekst

      The future is yours